war1Wtorek rozpoczęliśmy od zwiedzenia Pałacu Kultury i Nauki. Po przybyciu na miejsce wjechaliśmy windą na samą górę tej olbrzymiej budowli. Ze szczytu ujrzeliśmy panoramę stolicy Polski, a zwłaszcza sąsiadujące z pałacem wieżowce. Przed południem wyruszyliśmy obejrzeć Zamek Królewski. Po drodze zobaczyliśmy także Ogród Saski i Grób Nieznanego Żołnierza. Kiedy dotarliśmy na miejsce, otrzymaliśmy sprzęt dla turystów i rozpoczęliśmy zwiedzanie pięknych , bogatych sal zamkowych. Około godziny 15.00 udaliśmy się do Pałacu w Wilanowie. Następnym przystankiem były Złote Tarasy, do których przyjechaliśmy metrem. O godzinie 18:15 wyruszyliśmy z powrotem do hotelu. Wieczorem na korytarzu hotelowym śpiewaliśmy piosenki przy akompaniamencie gitary.

W środę nasza wycieczka miała swój początek w Cytadeli. Następnie wyruszyliśmy do Łazienek czyli Pałacu na wodzie. Była to letnia rezydencja ostatniego króla Polski - Stanisława Augusta Poniatowskiego. Wewnątrz obiektu mogliśmy zobaczyć piękne pomieszczenia, w których odpoczywał nasz władca. Bardzo ciekawym punktem tego dnia były Wiszące Ogrody nad niezwykle nowoczesną Biblioteką Uniwersytecką. Podobnie jak z Pałacu Kultury i Nauki mogliśmy podziwiać tam piękne widoki.Następnym miejscem, jakie zwiedziliśmy, było Muzeum Wojska Polskiego, które, moim zdaniem, było najciekawszą atrakcją całej wycieczki. W tej instytucji zgromadzono mundury i broń, jaką walczyli Polacy w czasie I i II wojny światowej, czy też zbroje, które nosili polscy rycerze. Ostatnim miejscem , które pokazał nam tego dnia pan przewodnik, był Cmentarz Powązkowski. Ujrzeliśmy tam groby słynnych polityków- np. Ryszarda Kuklińskiego, Jacka Kuronia, Wojciecha Jaruzelskiego oraz miejsca spoczynku bohaterów książki ,,Kamienie na Szaniec"- Alka , Rudego i Zośki . O godzinie 19.00 całą grupą udaliśmy się do kina „Wisła” na film ,,Nice Guys".

war3W czwartek, zanim wyjechaliśmy ze stolicy, odwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. W tym miejscu mogliśmy poznać historię i przebieg powstania warszawskiego z 1944r.. Około godziny 11.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną. W Nowogrodźcu byliśmy o godzinie 19:40.

Wycieczka była bardzo udana. Pogoda i humory dopisały. Warszawajest pięknym miastem, które kryje wiele informacji o pochodzeniu Polski oraz o przebiegu II wojny światowej. Podczas tej wyprawy mogliśmy sami przekonać się i doświadczyć wielu ciekawych przeżyć. Zwiedziliśmy dużo interesujących miejsc. Mogliśmy podszkolić się historycznie i kulturowo. W imieniu wszystkich uczestników wycieczki serdecznie dziękuję nauczycielom, którzy przyczynili się do zorganizowania wyprawy.

(Autorem tekstu jest uczeń klasy IIb Dawid Kubica)