……a było to tak.

Pewnego razu kilkoro nauczycieli z mickiewiczowskiego gimnazjum wpadło na pomysł organizacji Dni Językowych pod hasłem  „Domy i budowle” . „Houses and buildings”.  W dalszym toku ich przemyśleń padały ciekawe propozycje. … A to pobijanie rekordów grając na gitarze, tworzenie proporców angielskich i niemieckich miast, konkurs angielsko- niemiecki w którym dzieci mogły sprawdzić swoje wiadomości zgodne z hasłem przewodnim. Nie mogło zabraknąć corocznej imprezy pod hasłem „Talenty angielsko-niemieckie, …czyli jak najpiękniej zaprezentować własną wersję piosenki angielskiej bądź niemieckiej. Gimnazjaliści z rozentuzjazmowanego tłumu wybrali swoich przedstawicieli, którzy godnie stanęli na wysokości wyznaczonego zadania. A zatem myślę, że w marcu roku 2014 tych kilka dni na stałe zapadło w pamięci nie jednego uczestnika poszczególnych etapów przebiegu naszej uroczystości. Pierwszy dzień mógłby zostać zapisany w Księdze Rekordów Guinnesa Naszej Szkoły (gdyby takowa istniała).

Dwunastego marca o godz. 12.30 na szkolnej auli odbyła się impreza pt. „Gitarowy Rekord Gminny”. A tam się działo…  Trzynastu gitarzystów  uczniów i  nauczycieli (Tych umuzykalnionych) wykonywało utwór zespołu The Animals „The house of the rising sun” śpiewając i grając na gitarach. Mogło się wydawać, że każdy z uczestników dawał z siebie wszystko, a może i nawet więcej… Sam tytuł imprezy „pobijanie rekordu” w pełni oddaje ducha imprezy. Zaraz potem wszystkie klasy zaangażowały się w projekt wykonania własnego „proporca”, czego efekty mogliśmy podziwiać pod koniec dnia na korytarzach szkolnych.  Uczniowie przynieśli brystol, sznurki oraz inne niezbędne materiały do stworzenia projektu. Na wyciętym trójkącie formatu 30cm / 20cm w sprytny sposób zamocowane zostały dwa sznurki za pomocą których można było rozwiesić wykonane prace. Na każdym proporcu dowolną techniką gimnazjaliści wyrysowali, wymalowali, naszkicowali, powyklejali …itp. wcześniej obmyślany projekt tzn. budynek lub budowlę charakterystyczną dla danego regionu anglo/niemiecko języcznego wraz z opisem, herbem lub flagą miejsca z którego pochodzi. W tym dniu odbył się również konkurs „ Mistrz krzyżówek” / „MASTER OF CROSSWORDS”. W konkursie uczniowie wykazali się znajomością słownictwa o tematyce „Dom”. Każde z zadań musiało mieścić się w określonych ramach czasowych.  Trudność wzrastała wraz z kolejno wykonanym zadaniem. Do drugiego etapu zakwalifikowało się 15 osób. Uczniowie nie mogli korzystać ze słowników lub innych pomocy naukowych.  Następny dzień to Turniej  angielsko – niemiecki. Dwie drużyny angielska i niemiecka stanęły w szranki zmagając się z wieloma zadaniami o różnym stopniu trudności. „ Domy i budowle” towarzyszyły uczniom przez cały okres trwania turnieju, a zdrowa rywalizacja i  entuzjazm  udzielał się wszystkim na sali. Nieznaczną liczbą punktów zwyciężyła drużyna angielska. Trzeci etap  „Mistrza Krzyżówek” wyłonił 8 osób z których do ścisłego finału awansowało troje. Dni Języków Obcych jak co roku zostały uwieńczone przeglądem talentów tym razem nie tylko piosenki angielskiej, ale również niemieckiej. We  własnej interpretacji piosenki oraz konkursie KARAOKE mogliśmy usłyszeć wiele nieodkrytych talentów i nietypowych wykonań utworów.   
Wszystkim gimnazjalistom, którzy podjęli próbę kontaktu ze sceną z różnym wynikiem gratuluję, mam nadzieję, że jeszcze nie raz będą mieli okazję pokazać swoje talenty.  Dni Języków Obcych to nie tylko miła odmiana od tradycyjnych lekcji, ale również możliwość sprawdzenia się w wielu nieprzewidzianych sytuacjach. Nauka języków wcale nie musi być nudna. Dzięki Radzie Rodziców działającej przy Gimnazjum wszyscy zwycięzcy zostali nagrodzeni dyplomem oraz nagrodą książkową.


Sylwia Marek

 więcej zdjęć znajduje się w galerii